Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Devlet Bahçeli Elbistanı ziyaret etti

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Bu ülkenin yeni acılara tahammülü yoktur. Milletimize yeni bedeller ödetmesine asla izin vermeyeceğiz dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Bu ülkenin yeni acılara tahammülü yoktur. Milletimize yeni bedeller ödetmesine asla izin vermeyeceğiz" dedi.

CUMHURBAŞKANI BÖLEGELERİ ZİYARETE DEVAM EDİYOR

cumhurbaskani-erdogan-ve-devlet-bahceli-elbistani-ziyaret-etti

Cumhurbaşkanı Erdoğan, incelemelerde bulunmak için 6 Şubat'ta meydana gelen ikinci depremin merkez üssü olan Kahramanmaraş'ın Elbistan ilçesine gitti.

Esenboğa Havalimanı'ndan deprem bölgesine giden Erdoğan'a MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli ve BBP Genel Başkanı Mustafa Destici eşlik ediyor.

Elbistan'ın ardından Kahramanmaraş'ın Malatya ve Afşin, Doğanşehir ilçelerinde de depremzedelerle görüşecek olan Cumhurbaşkanı Erdoğan, deprem sonrası gerçekleşen çalışmaları yerinde inceleyecek.

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, Elbistan'da şunları söyledi:

cumhurbaskani-erdogan-ve-devlet-bahceli-elbistani-ziyaret-etti

"Tarihimizin en acı günlerinden biri olarak geçen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki ikinci depremin merkez üssü Elbistan'daydı. Bu depremler ilçemizde çok ağır tahribata yol açtı. İkinci depremde hasar enkaza dönüştü.Her biri yıkıcı deprem olan artçı sarsıntılar devam ediyor.

Dün Malatya'da da benzer bir durumla karşılaştık. Burada da yıkım, can kaybı ve menfaatler yaşadık. Hasarlı binalardan kaçınılması gerektiğinin altını çizmek isterim.

Maraş'ta 41 binden fazla personel çalıştı. Sadece ilçemizde meydana gelen depremlerde binden fazla vatandaşımız, Maraş genelinde ise 12 bin 683 vatandaşımız hayatını kaybetti. Milletimizin bu imtihanı onurla karşıladığını görmekteyiz.

İlk günlerde deprem bölgesinin genişliği ve sert kış koşulları çalışmaları etkilese de kısa sürede tüm engelleri aşmayı başardık. İhtiyaç duydukları her alanda depremzedelerin yanında olduk.

ÇADIR KENTLER KURULMAYA DEVAM EDİYOR

cumhurbaskani-erdogan-ve-devlet-bahceli-elbistani-ziyaret-etti

Depremden etkilenen vatandaşlarımızın yükünü hafifleştirmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Bugüne kadar köylerine veya yakın çevredeki akrabalarının yanına gidenler hariç 20 bin 300 kişiyi ilçemizden tahliye ettik. Çadır kent ve konteyner kent kurulumlarına devam ediyoruz.

İlçemizin imar ve dirilişine başlıyoruz. 4.339 bağımsız bölümün yıkıldığı ve ağır hasar gördüğü belirlendi. Maraş'ta bu rakamların 45 bin 575 binaya ulaştığını görüyoruz. Arama-kurtarma ve enkaz kaldırma çalışmaları hızlı bir şekilde devam ederken, yeniden yapılandırma çalışmalarına başladık. Birkaç ay içinde 309 bin konutun inşaatına başlıyoruz. Maraş'ta 83 bin hane, 18 bin 681 köy evi ile bismillah diyoruz. Bunun için 1 yıl izin istiyorum.

Ölüleri geri getiremeyiz ama tüm yaraları saracak azim, deneyim ve güce sahibiz.

TOKİ her alanda deprem sınavını büyük bir heyecanla vermiş bir kurum. Birçok ilde bunları hayata geçirerek yeni konutları bu standartta yapacağız. 3+1 olarak inşa edilecek olan konutlarımız şehirlerimizin mimarisine uyumlu olarak planlanmıştır. Zemin sıvılaşması olan bölgelerde yapılaşmaya karşıyız.

Bu ülke yeni acılara tahammül edemez. Hiç kimsenin milletimize yeni bedeller ödetmesine izin vermeyeceğiz. Deprem tüm il, ilçe ve köyleri ayağa kaldırırken, diğer bölgelerde de aynı tehdidi yaşayan bölgeleri dönüştüreceğiz."

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Afşin ilçesinde yaptığı açıklamada, "Cumhur İttifakı olarak sizlerin dert ve sıkıntılarına ortak olmak için buradayız. Millet olarak hepimizin başı sağolsun, ve deprem bölgesinin büyüklüğünde ilk günden beri yanınızdayız.Kamu kurumu,belediye,sivil toplum kuruluşları ilçemizi bir an önce ayağa kaldırmak için gayret sarf ettik.

HIZLI Bİ ŞEKİLDE KONTEYNER KENTLERE BAŞLAYACAĞIZ

Bugüne kadar ilçemizde ihtiyaç duyulan çadırlar köylerle birlikte dağıtıldı. Hızlı bir şekilde konteynerleri yerleştirerek çadırlardan konteyner kentlere taşınmaya başlayacağız. Gıda temini, içme suyu, elektrik ve diğer ihtiyaçlarda bir sıkıntı yok. Depremde yakınlarını, evlerini ve eşyalarını kaybeden vatandaşlarımızın maddi yüklerini hafifletmek için adımlar atıyoruz.

100 BİN TL YARDIM

cumhurbaskani-erdogan-ve-devlet-bahceli-elbistani-ziyaret-etti

Kiralayacak depremzedelere 3 bin ile 5 bin lira arasında kira yardımı yapıyoruz. Evini taşıyacaklara bugünden itibaren 15 bin lira ödemeye başlıyoruz. Ayrıca depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımızın yakınlarına da acil ihtiyaçlarımız için 100 bin lira yardımda bulunuyoruz.

Depremzedelerimize en kısa sürede kalıcı konut sağlamak için var gücümüzle çalışıyoruz. Deprem bölgesinin tamamında temelini mart ve nisan aylarında atacağımız konut ve köy evi sayısı 309 bine ulaştı.

Maraş'a 83 bin konut, 18 bin 681 köy evi yapacağız. Kaybettiğimiz canlarımızı geri getiremesek de ilçemizde ki tüm maddi kayıplarımızı Allah'ın izniyle telafi edeceğiz. Devletine ve hükümetine güvenmeni istiyorum. Bize 1 yıl verin. İnşallah 1 yıl içerisinde onu da tamamlayıp inşallah sizleri konutlara taşıyacağız.

İnancımız ve irademiz kuvvetlidir. Van'da, Bingöl'de, Elazığ'da, Malatya'da, İzmir'de bu işi başardığımız gibi, Kütahya Simav'da da bütün deprem ve sel baskınlarında nasıl başarılı olduysak Allah'ın izniyle 11 vilayetimizde de başaracağız.

Devlet olarak bugüne kadar hiçbir vatandaşımızı çaresiz bırakmadıysak, inşallah bu sefer de kimseyi aç bırakmayız. Milletçe el ele, omuz omuza, gönül gönüle bu zor günleri hep birlikte aşacağız.

Allah bir daha böyle acıları yaşatmasın inşallah. Sizleri bir kez daha saygıyla selamlıyorum ve artık Cumhur İttifakı olarak hem Devlet Bahçeli hem de Mustafa Destici olarak burada beraberiz.

Buradan Malatya'ya, Doğanşehir'e geçiyoruz, oradaki kardeşlerimize sarılmak istiyoruz. Hepinizi Allah'a emanet ediyorum, esen kalın."